Volkswagen blijft de E-Golf langer produceren. De reden hiervoor zijn softwareproblemen met de nieuwste elektrische auto van het concern, de ID.3.... [naar artikel]
DuisburgAls dieselmotoren die vandaag beantwoorden aan de milieunorm Euro 6, aan de nieuwe NOx-normen zouden worden getoetst, dan zouden de meesten niet op de weg mogen. De meeste diesels stoten in het reële verkeer immers nog altijd te veel NOx of stikstofoxide uit. Dat blijkt uit een evaluatie van het CAR-Institut van de Universiteit Duisburg-Essen. De properste diesels worden vandaag verkocht door, en dat lijkt misschien vreemd, de groep Volkswagen. [naar artikel]
Na de Volkswagen Passat vorige maand, stelt het Duitse automerk nu nog een nieuwe generatie van één van zijn modellen voor: de Tiguan. Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn bestudeerde het nieuwe ontwerp en ging na wat Volkswagen aan de gouden formule van zijn populairste model veranderde: “Vernieuwen zonder aan aantrekkingskracht in te boeten, dat kan Volkswagen als de beste.” [naar artikel]
Na de Volkswagen Passat vorige maand, stelt het Duitse automerk nu nog een nieuwe generatie van één van zijn modellen voor: de Tiguan. Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn bestudeerde het nieuwe ontwerp en ging na wat Volkswagen aan de gouden formule van zijn populairste model veranderde: “Vernieuwen zonder aan aantrekkingskracht in te boeten, dat kan Volkswagen als de beste.” [naar artikel]
09:57 Herbert Diess, de huidige CEO van Volkswagen, zette zes jaar geleden bijna zijn handtekening om topman van Tesla te worden. [naar artikel]
Volkswagen wil de Golf zoals het huidige model met verbrandingsmotor niet voortzetten en geen nieuwe Golf 9 meer aanbieden. “Indien de wereld zich tegen 2026 of 2027 totaal anders ontwikkelt dan verwacht, dan kunnen we ook een volledig nieuw voertuig ontwikkelen. Maar daar geloof ik niet. Dat is momenteel niet voorzien”, zegt de topman van het merk VW, Thomas Schäfer in een interview met het Duitse vakblad Automobilwoche. De naam ‘Golf’ zal wel niet op de schop gaan, voegt hij er meteen aan toe. [naar artikel]
De Duitse autofabrikant Volkswagen gaat de komende jaren wereldwijd 30.000 banen schrappen. Volgens Ton van Lierop van onze economische redactie zijn de problemen bij Volkswagen vooral bij het moederbedrijf in Duitsland en hoeven de werknemers van de Audifabriek in Vorst niet meteen te vrezen voor hun baan. [naar artikel]
Twee jaar na het beruchte schandaal met de sjoemelsoftware heeft twee derde van de getroffen wagens van de Volkswagen-groep in ons land al een update gekregen. Maar er zijn veel problemen met de wagens. [naar artikel]
Het gesjoemel met de CO?-uitstoot en de gedeeltelijke verkoopstop snijdt stilaan in het vel van tientallen VW-dealers. 'Dertig procent van hen staat op de rand van de afgrond.' [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.